Småländskt hantverk, handgjort och värmande.

Frakt, köpvillkor och övrig info

PRISER

Samtliga priser är som standard angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive 25% moms.

Det går även att välja dansk krona samt euro.

BETALNING

Betalning sker endast genom Klarna Checkout i webshopen. Kortbetalning i butik/showroom på Hammarvägen 39, Norrahammar.


LEVERANSINFORMATION OCH LEVERANSTIDER 

SAWA Design / Wallbakken AB strävar efter att vara ett tillgängligt bolag med nära service till våra kunder. Vi tillverkar, packar och levererar våra produkter så snart vi fått en order men behöver som oftast några extra dagar för tillverkningsprocessen. Vi har idag en leveranstid på 1-3 dagar på lagerprodukter och cirka 2-3 veckor på beställningsartiklar. Beställningar gjorda på helgdagar skickas tidigast måndagen efter.


SEKRETESS

Wallbakken AB följer GDPR vad gäller handhavande av personuppgifter. Se mer nedan under "Personuppgifter".

ÅNGERRÄTT OCH RETURER

Vid köp i vår shop, instagram eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten.
Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara packad i originalemballage.


Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Wallbakken AB är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför er retur väl emballerad.

Skulle produkten skickas och ej hämtas ut på ex. ombud under det tidspann som innefattas (brukar finnas tillgängligt i 10-14 dagar) och sedermera skickas tillbaka har SAWA Design rätt att avbryta beställningen med avdrag på 150kr för administration och frakt.

SÅ HÄR GÖR DU EN RETUR:

1. Kontakta oss på [email protected] för returfraktsedel.
2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm inte att bifoga returblanketten i paketet.
3. Returnera varan till SAWA Design / Wallbakken AB lager med hjälp av den returfraktsedel ni fått skickad till er.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. Frakten faktureras separat i efterhand.


TRANSPORTSKADA

Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du mottagit en leverans. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget. Be chauffören/ombudet att notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackningen, meddela detta snarast.
Vid alla transportskador kontakta [email protected]. Bifoga tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage och uppge ditt ordernummer i mailet.


FÄRGER OCH BILDER

Vi strävar efter att återge färger och texturer på våra produkter så exakt som möjligt, men vi kan inte garantera att de bilder som visas i webshopen exakt återger verkligheten. Hur t.ex. färger återges beror bl.a. på din dator, bildskärmens inställningar m.m.


FELAKTIGA UPPGIFTER

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuella fel i såväl produktinformation som pris och lagersaldo. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveranstid vid eventuellt tryckfel. Om en produkt i Wallbakken AB:s sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå, är SAWA Design / Wallbakken AB ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan. När kunden har lagt en beställning kan Wallbakken AB inte ändra i beställningen, returvillkoren gäller.

INFORMATION OM COOKIES

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i  integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i  cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara  på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

PERSONUPPGIFTER

Genom att handla hos SAWA Design / Wallbakken AB accepterar du vår dataskyddspolicy  och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga  integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

SAWA Design / Wallbakken AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

  • Vad är en Personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

  • Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat  till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn,  adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

  • Rättslig grund?

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

  • Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör - Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det  som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och  telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. I vårt fall KLARNA. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet  och för att skydda parterna mot bedrägeri.

Fraktbolag - För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. SAWA Design / Wallbakken AB använder sig av DHL, Postnord och Schenker.

Rätten till tillgång - Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse - Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd - Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det  ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse  (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd - SAWA Design / Wallbakken AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter -  Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg. 


ÖVRIGA VILLKOR

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss.
Alla försök till bedrägerier polisanmäls. SAWA Design / Wallbakken AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.


GEOGRAFISKA BEGRÄNSNINGAR 

SAWA Design / Wallbakken AB:s webshop levererar idag endast inom Sverige/Danmark. För leveranser utöver, vänligen kontakta oss på [email protected] så fixar vi det.


TVIST OCH LAGVAL

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.